Wij vliegen erin voor u moet klikken.

Gepost door: Tom Cool op 28/03/2025

U kent het wel: het is maandag, u opent de laptop, en plots lijkt het alsof uw netwerk uit het weekend nog niet terug is. Alles hapert. Niets reageert. En uw IT-partner? Die neemt op, maar enkel om te zeggen dat ze "ergens deze namiddag eens kunnen kijken".

Dat is reactieve IT. Of zoals wij het noemen: de digitale variant van dweilen met de kraan open.

Bij Eagle IT werken wij anders. Wij vliegen erin vóór u iets merkt. Waarom? Omdat onze incentives perfect afgestemd zijn op die van u. Geen gedoe, geen verrassingen, geen gepruts aan uurloon. Wel een contract dat ons beide garandeert: hoe rustiger uw IT, hoe beter voor iedereen.

Van brandjes blussen naar brandpreventie

Het klassieke break-fix-model klinkt eenvoudig: er gaat iets stuk, iemand repareert het, u betaalt. Maar dat model is fundamenteel fout. Want zeg nu zelf: wie heeft er baat bij dat dingen blijven stukgaan?

Bij een proactieve MSP zoals Eagle IT ligt de focus op voorkomen, niet genezen. Wij monitoren, patchen, updaten, testen, analyseren, en grijpen in nog voor er ook maar een eindgebruiker "help" durft te typen.

93% van downtime-incidenten zijn te voorkomen met proactief beheer.
Bron: Uptime Institute, 2023

78% van bedrijven met een MSP-partner rapporteren minder dan de helft van de IT-storingen in vergelijking met wie break-fix werkt.
Bron: CompTIA MSP Trends Report, 2022

Waarom wij baat hebben bij rustige systemen

In tegenstelling tot een regieformule (uur-facturatie), werken wij met vaste contracten. Hoe stabieler uw omgeving, hoe minder tussenkomsten er nodig zijn. En laat dat nu net ook in ons voordeel spelen.

Want:

  • Minder tickets = meer tijd voor verbeterprojecten
  • Minder frustraties = gelukkigere gebruikers
  • Minder incidenten = meer vertrouwen

Of in één zin: “Hoe minder u ons belt, hoe beter we ons werk doen.”

Dat is niet luiheid. Dat is pure efficiëntie.

Onze aanpak in cijfers

We zetten proactief beheer in via:

  • 24/7 monitoring van systemen, netwerken en back-ups
  • Geautomatiseerde updates en patching (volledig getimed buiten kantooruren)
  • Security auditing en baseline scans (AIDE, ClamAV, etc.)
  • Maandelijkse rapportage met concrete aanbevelingen
  • Periodieke IT-health checks en optimalisaties
OnderdeelProactiefReactief
Monitoring 24/7
Predictieve acties
Vast maandelijks bedrag✗ (onvoorspelbaar)
Incentive op stabiliteit
Tijdverlies bij storingLaagHoog
EindgebruikerstevredenheidHoogMeh

Samengevat: geen cowboys, geen cowboys met capes

Wij zijn geen helden die elke dag opnieuw een ramp verhelpen. Wij zorgen ervoor dat die ramp gewoon nooit gebeurt. En dat klinkt misschien minder spannend, maar het is exact wat u nodig hebt.

U wil IT die werkt. Die gewoon doet. Zonder drama, zonder paniek, zonder excuses. En dus vliegen wij erin voor u moet klikken.


Referenties

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Prestaties

Eagle IT Score op Google: 4.9/5Laat een review achter
99
%
Cases Solved
Door ons team
7600~ jaarlijks
Help jij ons naar de 100%?
Solliciteer nu!

Contact

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram