EXPo

1. Nieuw Ticket Versturen

2. Chatten met Eagle IT ServiceDesk

3. Feedback of Vraag

4. Opvolgen Tickets

Via deze handleiding geven we wat extra uitleg over hoe u tickets kan aanmaken,
chatten met ons, feedback sturen of een algemene vraag stellen, en wanneer u best voor welke optie kiest.

Over het algemeen kan alles met tickets worden bekomen. Dit is dus onze favoriete manier van werken. 
Maar als u gewoon iets wil laten weten aan Eagle IT, of een vraag hebt, kan u ook ‘Feedback of Vraag’ gebruiken.
Als u liever meer interactief contact opneemt, kan ook kiezen om te ‘Chatten met Eagle IT ServiceDesk’.

Als uw chatgesprek, feedback of vraag zou resulteren in een situatie waarin wij alsnog van mening zijn dat een ticket creëren de beste weg vooruit is, kunnen we dit zonder moeite omschakelen. Zo kiest u dus eigenlijk nooit fout. Desondanks wensen we wel zo veel als mogelijk aanvragen binnen te krijgen als Ticket, omdat dit automatisch al heel wat juiste vragen stelt.

Buiten EXPo, blijft natuurlijk gewoon bellen en mailen nog steeds mogelijk.

Hieronder volgen de handleidingen in stappenplannen. 

1. Nieuw Ticket Versturen

Open jullie EXPo
EXPo icoon
Dubbelklik onderaan rechts in het systeemvak op het groene IT Icoontje.
Tip: soms kan het zijn dat je eerst nog op het pijltje naar boven dient te klikken, 
aan de buitenzijde van het systeemvak
Klik op 'Nieuw Ticket'
EXPo: een portaal om Eagle IT te bereiken vanaf elk toestel.
Nu opent jullie EXPo venster.
Van hieruit kan u doorklikken op ‘Nieuw Ticket’.
Kies de juiste categorie (voor zover als mogelijk)
Dubbelklik op één van onderstaande categorieën. 
(Zou je de verkeerde aanduiden, geen probleem. We kunnen altijd intern de selectie aanpassen, zou uw ticket beter onder een andere categorie passen.)
nieuw-ticket-categorie
Extra info:
1: deze kan in veel gevallen gekozen worden; bij bijna elke soort uitdaging, tenzij specifieker hieronder omschreven.
2: een aanvraag kan gaan over nieuwe infrastructuur, onderhoud van bestaande, vraag om iets vanop afstand of fysiek na te kijken, etc. Er dient iets te gebeuren, zonder dat er op zich iets misgaat dus.
3: alles omtrent facturatievragen
4: alle vragen waarvan zeker is dat onze salesdienst zich dient te buigen
5: als er iets of iemand ergens dient geïnstalleerd of toegevoegd te worden
6: verwijderen van data, apps of mogelijkheden
7: veranderen of terughalen van logininformatie
8: bij de lichtste twijfel of er iets onveilig is, qua rechten, virussen e.d.
9: Alles omtrent terug halen van data of vorige momentopnames

Vul het ticket verder aan en verstuur
Issue Description: geef zo nauwgezet als mogelijk mee wat de uitdaging precies is. 
Klik op 'Log Ticket'. 
Vanaf hier is het aan ons :-)

Optioneel: klik op 'Attach File' om een extra bijlage toe te voegen.
Optioneel: klik op 'Take Screenshot' om een screenshot toe te voegen. Dit kan zeer hulpvol zijn voor ons om de uitdaging verder te begrijpen.

nieuw ticket invullen

2. Chatten met Eagle IT ServiceDesk

Open jullie EXPo
EXPo icoon
dubbelklik onderaan rechts in het systeemvak op het groene IT Icoontje.
Tip: soms kan het zijn dat je eerst nog op het pijltje naar boven dient te klikken, 
aan de buitenzijde van het systeemvak
Klik op 'Chatten met Eagle IT ServiceDesk'
Nu opent jullie EXPo venster.
Van hieruit kan u doorklikken op ‘Chatten met Eagle IT ServiceDesk’.
chatten met Eagle IT
Kies de juiste categorie (voor zover als mogelijk)
Dubbelklik op één van onderstaande categorieën, of selecteer en klik op 'select'.
(Zou je de verkeerde aanduiden, geen probleem. We kunnen altijd intern de selectie aanpassen, zou uw ticket beter onder een andere categorie passen.)

Extra info:
1: deze kan in veel gevallen gekozen worden; bij bijna elke soort uitdaging, tenzij specifieker hieronder omschreven.
2: een aanvraag kan gaan over nieuwe infrastructuur, onderhoud van bestaande, vraag om iets vanop afstand of fysiek na te kijken, etc. Er dient iets te gebeuren, zonder dat er op zich iets misgaat dus. 
3: alles omtrent facturatievragen
4: alle vragen waarvan zeker is dat onze salesdienst zich dient te buigen
5: als er iets of iemand ergens dient geïnstalleerd of toegevoegd te worden
6: verwijderen van data, apps of mogelijkheden
7: veranderen of terughalen van logininformatie
8: bij de lichtste twijfel of er iets onveilig is, qua rechten, virussen e.d.
9: Alles omtrent terug halen van data of vorige momentopnames 
nieuw-ticket-categorie
Vul het bericht in en verstuur
Chat Message: geef nauwgezet doch beknopt mee wat uw vraag precies is. 
Klik op 'Request Chat'
Vanaf hier is het aan ons :-)

Als we niet direct zouden reageren op uw chat, gelieve alsnog uw vraag in een ticket te sturen.  Onze servicedesk is bemand van 9u tot 17u. 

Tip: EXPo kan een volledig end-to-end geëncrypteerde chatconversatie beginnen voor het veilig doorsturen van wachtwoorden. 
chat met support

3. Feedback of Vraag

Open jullie EXPo
EXPo icoon
dubbelklik onderaan rechts in het systeemvak op het groene IT Icoontje.
Tip: soms kan het zijn dat je eerst nog op het pijltje naar boven dient te klikken, 
aan de buitenzijde van het systeemvak
Klik op 'Feedback of Vraag'
Nu opent jullie EXPo venster. Van hieruit kan u doorklikken op 'Feedback of Vraag'.
feedback of vraag
Vul verder aan en verstuur
Vul je naam, email en telefoonnummer in. 
Geef je feedback of vraag mee.

Vanaf hier is het aan ons :-)
feedback

4. Opvolgen Tickets

Open jullie EXPo
EXPo icoon
dubbelklik onderaan rechts in het systeemvak op het groene IT Icoontje.
Tip: soms kan het zijn dat je eerst nog op het pijltje naar boven dient te klikken, 
aan de buitenzijde van het systeemvak
Klik op 'Opvolgen Ticket(s)'
Nu opent jullie EXPo venster.
Van hieruit kan u doorklikken op ‘Opvolgen Tickets(s)'.
opvolgen tickets
Kies de juiste categorie (voor zover als mogelijk)
opvolgen tickets venster
Vervolgens krijg je een overzicht van alle tickets die door jou zijn ingestuurd in het venster 'Ticket View'. 

1. Klik bijvoorbeeld op Q4 onder 2021 (voor de laatste 3 maanden van het jaar).

2. Het kan zijn dat je dan nog steeds nog niks te zien krijgt, omdat alle tickets volgens ons al zijn opgelost. Klik daarom op de schuifschakelaar 'Show Closed Tickets'.

3. Vervolgens zie je alle tickets van jou van deze periode. We wensen in dit voorbeeld het enige ticket te bekijken dat nog niet 'completed' is, zoals gemarkeerd met gele fluo. Helemaal links zie je het Ticket ID. Daar net naast de titel, vervolgens de prioriteit, wachtrij, bron, en ticket status. Helemaal rechts zie je de de knop 'Details'. Hierop kan je klikken voor meer mogelijkheden en inzichten.
Geopend ticket bekijken, sluiten of updaten
ticket details
Vanaf hier krijg je een vollediger overzicht van respectievelijk details, beschrijving en onderaan de bijhorende notities. 

Aangeduid met fluo zijn er vervolgens 3 mogelijkheden om te interacteren:
1. Als het ticket niet meer van toepassing is, of al is opgelost, kan je klikken op 'Close Ticket'. 
2. Als je nog een toevoeging hebt, kan je klikken op 'Add Note'.
3. Klik op 'Back' om terug te gaan naar het vorige scherm.

Ter info: er is nog een kleine uitdaging met het correct afficheren welke tickets gesloten zijn en welke niet. Gelieve daarom de 'show closed tickets' schuifknop in vorige stap steeds op 'on' te laten staan. 
Tot hier de handleiding van deze eerste fundamentele diensten van EXPo. Zijn er nog vragen of opmerking over deze stappen, of wens je er met ons over te praten, weet je nu alleszins al hoe. :-)
eyebubbleselectchevron-down